Sunday, April 7, 2013

Umrah: The Cutie

Sepanjang mengerjakan umrah, mata aku tak lepas dok tengok budak-budak yang comel kat sane..

Lagi-lagi anak orang Arab

Kalau dalam Masjidil Haram tu, kawasan tempat kite solat (sama ada saff depan/sebelah) ade mak-mak yang bawak anak die, memang ade possibility le kite kurang khusyuk nak solat.

Mane tak nye, satu hal sebab budak-budak tu terlalu comel & main sorang-sorang time ibu die solat.
satu hal lagi, kalau budak tu menangis time ibu die solat, dengan tak semena-mena ibu die pujuk budak tu, pastu sambung balik solat.lagi-lagi kerenah orang arab ni..

Sebagai contoh, kalau ibu die tengah rukuk, anak die nangis..
Pastu bile nak sujud ibu ambik anak tu, then kepala tu sujud sebelah anak die.
Means kat sini perletakan tangan atas sejadah tu, tapak kanan kiri,kepala die,anak die,pastu baru tapak kanan tangan.

Sambil sujud tu, die tepuk-tepuk anak die ..
erkk...boleh ek camtu??aku bukannye arif sangat pasal solat sambil mendukung anak ni..
Tapi sebenarnye mase ni le nak tengok kepelbagaian mazhab dari seluruh pelusuk dunia.

Kat bawah ni antara gambar budak-budak yang comel tahap takboleh tahan.
comel kan budak ni pakai kain ihram??comel sampai tak boleh tahan jadi papparazi snap gambar ni..mula-mula terserempak dengan famili diorang mase nak pergi masjid, aku snap je picture die dari belakang.pastu bile balik malam tu terserempak lagi kat lobby hotel..rupenye diorang duduk satu hotel dengan aku..aku pun snap le lagi..lastnye bapak die perasan,so bapak die tegur le.."Malizi??Apa khabar..."hihih





Budak kat atas ni aku memang snap macam paparazzi..sambil jalan,sambil snap..bapak die senyum je tengok aku.hikhik..

 baby atas ni Ammar..Time ni waktu solat maghrib hingga Isyak. So famili diorang ni dok depan kami le..Suka tengok die dok main-main dengan adik die yang perempuan tu..Bile dah nak solat Isyak, mase ibu die solat sunat, Ammar ni datang kat aku. Mase tu aku pegang hp nak amik gambar die & aku set self-cam..So die nampak muka die kat screen hp..Exited die tengok muka die mase tu & sibuk nak touch screen..Mase tu jugak ibu die dah siap solat & panggil die.."Ammar..La' La'(jangan..jangan..)"
Acu tengok mata Ammar ni..macam mata barbie princess tu..lagi-lagi mase die kerlipkan mata die..sebijik sama dengan barbie
The cutie bercanda tempat kasi burung merpati makan ..syiok pulak tengok diorang main kerja burung..

2 comments:

  1. Murah rezeki dah sampai ke Tanah Suci dan buat Umrah.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah..Semoga awak pun dapat sampai sana jugak

      Delete