Monday, October 22, 2012

Bandung Soda Part 3

Jalan-jalan di Factory Outlet Jalan Riau, pak supir berhentikan kami depan FO Secret.Memang gah dari depan...kami pun masuk, lagi gah..banyak yg aku berkenan kat sini.tapi sebab ni FO first yg kami pegi, so tak berani nak beli.

pastu jalan-jalan FO tepi-tepi tu ade Renaritti, Donna tello(tapi bukan Donatello yang femes tu tau..)..banyak lagi FO kat area situ..kami jalan lagi sampai jumpe Heritage..
aku masuk Heritage,tapi takde ape yg berkenan..

so far nak beli baju,jeans,kasut, beg..aku tak nampak pun originality barang tu..kot ye pun barang dah lame ke,kene reject ke,tapi yang aku nampak kebanyakannye aku boleh carik kat Pasar Borong Pandan.*sigh

Cuma kat Secret tu je aku berkenan,tapi aku tak  beli takut esok jumpe kat FO lain sbb Jalan Cihamplas ngan Jalan Dago tak pegi lagi.*nyesal tak beli sbb lepas tu aku dah tak jumpe FO yg banyak choice selain dari Rumah Mode.
 
Heritage

 
Secret 

*gamba atas ni bukan dari cam aku.nyesal aku bawak DSLR adik aku. banyak betul nak kene setting.lastnye guna tab.tapi gamba kat tab ni limited sikit le..

Lepas tu kami  dibawak pegi tempat warga kota Bandung melepak tengah malam..(lupa ape name tempat ni.nanti kalo ingat aku update).
Kat sini ade kirenye macam food court la.ade pool,stage utk diorang nyanyi..ramai gile yang makan..hapenning jugak le.
Gerai-gerai pun banyak yang jual makanan.ade bakso, ayam penyet,banyak lagi..tapi kteorg x tau nak order ape..was-was pun ade jugak le sbb ade gerai yg jual pork.
bile tanye makcik yg jual ayam penyet tu camne nak tau halal ke tak,die jawab
"perlu ditanya dulu halal ato ngaa.."
"ooooooo..."kteorg jawab *sambil anak mata ke atas

lastnye aku pilih bakso je.
air pun aku amik teh botol je sbb aku tengok muka yg perasan mat saleh sebelah ni minum beer,malas plak nak order dalam gelas.
 ade fountain,boleh buat hajatt...nan hado la kannn 
 gerai-gerai jualan..macam-macam menu ado.pening aku nak makan ape
 open area untuk orang makan
 teh botol


 pisang kejuu & jagung bakar.Pisang keju ni jadik menu favorite aku kat sini.*sbb takde pisang goreng kottttt
bakso..banyak sos skali die kasik.ade untuk pedas,utk manis..aku suke je bakso sini

Lepas makan, kami balik hotel trus pengsan

bersambung...

No comments:

Post a Comment