Monday, January 27, 2014

Poskad dari Jepun

Memandangkan seminggu selepas balik dari Jepun, aku akan menamatkan perkhidmatan dengan ALMA Architect & Planner yang telah banyak berjasa pada aku.

Puas dok pikir ole-ole ape yang patut bawa balik untuk kawan-kawan.

Jadi terdetiklah hati bagi poskad.

Mase aku dok menulis poskad untuk semua,perkiraan aku mesti poskad ni akan sampai kat ofis bile aku dah berhenti dari ALMA.So feel menulis umpama dah tak jumpa semua orang dah.

Sekali amik ko!!Aku ade 2 hari lagi kat sini, poskad ni dah sampai..

Adoii...jadi bahan aku.Patutnye diorang baca poskad dengan rase hiba,tapi jadi bahan lawak.hahahha...

Gile laju Jepun ni punye kerja!!

Dulu aku pernah post dari Krabi,sebulan baru sampai.Tapi ini,belum masuk seminggu dah sampai.Nak je aku saman posmen Jepun!

Tulis poskad ni kat atas shinkansen dari Osaka-Tokyo. Mula-mula tulis,aku tulis dengan feel happy.Dah sampai orang-orang terakhir,aku dah rase sedih..bercucuran air mata keluar.
Bila lagi 3 poskad terakhir, aku terasa mual..terus muntah.Kesnya sebelum tulis poskad tu aku sarapan onigiri dengan serunding..campur air nescafe..Habis keluar semua. Nampaknye Jepun marah aku gabungkan makanan die dengan makanan melayu.

Ni antara poskad yang sampai kat tangan diorang.Sempat le aku snap sebagai memori untuk diri sendiri.

Poskad gambar Tokyo Skytree

Abang usen siap lekat kat board dengan kitkat dari Jepun lagi.

Kak hajar and the poskad.

Kak Eifa and the poskad.Kak Eifa punye part la buatkan aku keluar air mata bile menulis.syahdu siottt..

Zarm and the poskad

Kak Aini punye poskad. Ada certain poskad tu siap ade cop stamp kat Tokyo Metropolitan Government Building. Sebab masa tu hanya ada beberapa keping poskad je kat tangan aku. Yang lain aku tertinggal kat hotel.So,tak dapat le cop semua.

Kak Saba and the poskad. Kak Saba punye poskad saya beli kat Hiroshima.Hari pertama kat Jepun terus beli poskad!!

Abg Roy saya bagi yang gambar sketch punye.Dah tentu akitek,bagi yang sketch la..

Tiga orang pompuan ni..ermm...no comment!!

Apexx and the poskad,gambar dekat Ginza,Tokyo.

Aku punye poskad?? Sebab aku pun musykil alamat mane nak post untuk diri sendiri.JB?KL? Akhirnya aku guna alamat kat kampung di Kelantan.

Mak,mak jangan buat bahan mainan Lopa pulak poskad tu.

Bye ALMA.Panjang umur datang lagi.eh???
 

3 comments:

  1. Aloo.. kesian nyer elok2 dah sedih hiba tetiba jadi bahan gelak pulak hahaha.. apakah daya si doremon dan nobita :P
    Kesian posmen jepun tu nak buat kerja cepat supaya kene puji tapi orang malaysia nk saman pulak hahaha..

    Semangat pulak rakan2 office berposing tunjuk poskad yang di kirim.. hehehee.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. My office-mate memang semuanya sporting.tu yang syahdu tu..hihi

      Delete