Sunday, October 21, 2012

Bandung Soda part 1

dah lame dah nk update trip ke Bandung ni.tapi macam biase kemalasan meragut diri.ape taknye ade mase free je tengok BoA..*tak reti-reti nak stop tengok BoA!

[INFO]
Trip ni aku pegi May 2012,follow ofismate eiza. mula-mula Eiza beli tiket dengan ofismate die.aku dengan gatalnye nak ikut die sebab kalau tak bile lagi nak jejak Bandung.
Maka beli le aku tiket  return unttk dua orang.aku ngan adik aku.Tapi budak kecik a.k.a adik ni feeling kaya duit berlambak, die taknak ikut last minute.alasan tak dapat cuti (sape suruh ko keje dengan company Korea Utara tu!!!)
 Ni dah kali kedua die burn tiket yang aku belikan. 1st time dulu mase gi Padang. tapi nasib baik kali ni die bayar tiket pegi Bandung ni.haha

okey,dah abis lepas geram pasal budak kecik ni,meh aku citerkan journey kat Bandung.(lama mukaddimah)

aku pergi ke LCCT dari JB naik bas..perghh...jauh tu menapak nak naik kapalterbang.
kol 11 pg, amik bas kat Larkin,trus ke TBS.dari TBS,naik komuter ke KL sentral.dari KL sentral aku carik skybus ke LCCT.rupenye kat bawah tempat nak tunggu bas ni.penat denn bawak turun beg troli tu guna tangga.takde lift!!

akhirnye sampai kat LCCT kol 6, sebab sorang-sorang,aku lepak surau dulu.sembahyang asar, tunggu maghrib & trus jamak.filght aku kol 11malam.adeh,lambat lagik..
lepak le mc D dulu.ingat nak makan diet atkin.order set ayam,tukar air milo.tapi setan gondol hasut aku amik aiskrim ..abes dekat rm20 utk menu aku sorang makan mc d.huh!!





akhirnye Eiza and the geng dah sampai..trus check in, masuk departure hall.lepak kat sini sambil makan daging burger(roti buang)*atkins konon,tapi aiskrim abis sebekas.haha


Posing-posing kat departure hall..Dah dengar panggilan flight utk ke BDO,kteorang buat bodo lagik..borak-borak sampai lupe yang sepatutnye kteorg dah kene naik flight.Bile dengar name adik aku kene announce, aku gelak je.Tapi bile aku dengar pintu gate akan ditutup dalam mase seminit, trus kteorg mencicit larik....Camne le boleh lupe naik flight.haha
Naik je flight sekejap je, trus die jalan..nampak sangat die tunggu kteorang je. *bangga makkk


Sampai kat  Husein Sastranegara Airport (name airport best tu..macam abg usein a.k.a bos aku jadik sasterawan negara.haha) jam 12.20 pagi...ramai jugak yang tunggu depan airport tu tanya mau mobil ngakk..dengan bangganye aku jawab taknak! konfius kejap sbb nak tukar slang Indon ni..
Sebenarnye kteorg dah ade supir yang amikkan. Semuanya team eiza yang uruskan,aku follow je.

Dah naik van, kteorang mintak gi ngeteh dulu.eh,kat sini takde ngeteh..cakap nak g supper laa..so pak supir bawak le pi makan kat warong tepi jalan..ingatkan ade burger ke..kueh ke..roti canai ke..(ko ingat M'sia??)..rupenye ade nasik dan lauk-pauk yang hebat gile kalah restoran nasik campur depan opis..OMG!!Rupanye diorang supper dengan nasik lauk..
Ramai gile muda mudi makan time ni.tapi aku tak terjejas..haram bagi aku makan berat lebih kol 10malam.hahahah
Then lepas tu kteorg trus check in Hotel Orange Home's
Nak sampai hotel ni kene lalu kawasan rumah orang yang sempit.Nasib baik la sewa supir..kalo backpackers main gamble je, mmg tak jumpe le kot hotel ni
view lorong bilik hotel.so far not bad le stay kat sini..

gambar bilik tak sempat nak snap..sampai bilik trus pengsan.

bersambung...

No comments:

Post a Comment