Thursday, June 18, 2009

The Good Old Days


sape tengok citer ni?teringat plak aku zaman sekolah dulu.sanggup keluar dari hostel 2 malam sebab nak tengok ending cerite ni.Sekarang citer ni tayang balik kat NTV7 jam 1.30 tghari.tapi diesebabkan aku kerja,mane le sempat nak tengok cerite ni.huhu..

Walaupun cerite ni dah lame,tapi aku still ingat lagi sinopsis crite ni sikit2. San Hau seorang budak kampung miskin terpaksa kahwin dengan Ho sang.Disebabkan perkahwinan terpaksa, suaminya Ho sang langsung tak layan San Hau. Tapi wanita ni tetap besabar. Akhirnya Ho Sang kahwen jugak dengan kekasih lamanye.(aku tak ingat dah name second wife ni). Time ni le cinta Hosang & San Hau mula berputik. Tapi bile perang bermula, Ho sang kena dihantar berperang. Waktu ni die hilang ingatan dan berkahwin dengan seorang pompuan. San Hau & 2nd wife plak hidup dengan menunggu Ho Sang. waktu ni 2nd wifenya dah mula bercinta dengan lelaki lain(aku pun dah tak ingat sape laki tu). Tapi San Hau tetap sabar menunggu hingga ingatan Ho sang pulih.Akhirnya setelah lama menunggu, akhirnya Ho sang pulih & bersama san Hau jugak akhirnye..Tapi ape yang sedih ialah Ho Man (adik Ho sang) dah lame menunggu San Hau, terpakse berputih mate je tengok kakak ipar die.

itu le serba sedikit sinopsis cerite ni aku ingat aku ingat. Btw, drama ni memang memori. OST die pun sampai sekarang aku ingat.Lirik lagu die plak,aku letak atas meja sekolah sebab nak hafal.hihi..cikgu mengajar kat depan, aku ngan kengkawan hafal lagu ni. (Amy Chan a.k.a San hau yang nyanyi)


OST The good Old Days


2 comments: