Friday, January 25, 2013

Kisah Hati Fidaiy

Mase entri ni ditulis,aku kat atas bas odw ke KL.bosan seh dok atas bas.skarang kol 11 pg.biasenye kalau time ni hari minggu aku dok berguling depan tv je.tapi bile dok atas bas ni,mati kutu pulak jadinye.

Teringat plak cuti maulud nabi lepas kami (aku,Kak Lola &family,Kak mawar&famili)nak jalan-jalan Legoland.

Mase atas kereta odw ke sana,aku dok seat depan sebelah driver(Kak Lola) sambil pangku Fidaiy.
Macam biase le,kat atas kereta ni dok ngumpat sambil dengar radio.Dan topik kami hari tu ngumpat artis laa..

Meh aku quote je dialog kteorang hari tu..
Kak Lola : Zain ni boleh pulak gilekan RCW kan.padahal die boleh dapat budak pompuan yang lagi cun dari RCW
Aku : Haah..aku pun boleh calon.ini amik RCW plak.hahahha
Kak Lola : Janda yang bagus Wan Sharmilla.senyap je die.
Aku: laa...memang le senyap.die scandal dengan producer.Acu try scandal dengan VIP,mesti le masuk paper.haha
Kak Lola :Laaaa...ye ke.aku tak tau punggg.
Aku : ntah le,aku hentam promo je.hahahha

Mase tu jugak kat radio Hotfm keluar lagu 'Kisah Hati-Alyah'.
Aku: haa..ni Kak La tau die gossip dengan sape?*sambil tunjuk radio
Kak Lola : Aku tauuu..dengan Ramli MS kann..
Aku : haaa..betulll.hebat le pompuan ni kalau dapat Ramli MS tu.bukan calang-calang orang.haha

Pastu kiteorang nyanyi lagu tu,
Hatiku..hatimu..Kini menjadi satu..Ku rasa..kau hadirmu menyempurnakan aku..hooooooo

Mase tu baru lepas plaza tol nak ke nusajaya.Kak Lola guna smart tag,kete Kak mawar plak guna touch n go.So kete kteorang pun dok sebelah menyebelah le, & nampak abg fami,elisya & kak mawar.
Aku suruh Fidaiy yang dok kat pangkuan aku tu lambai kat kete sebelah.Tapi Fidaiy taknak.aku pelik jugak sebab selalunye die mesti suka kalau nampak elisya kat dalam kete sebelah.

Sekali aku tengok muka die tengah sebak tahan menangis.Ehh..pelik aku.tadi die elok je dok main-main dengan aku.

Aku tanye Kak lola,ape aku dah buat ni?takkan die marah aku mengata RCW?

Aku tanye die,adik nape?adik nak *fufu(susu) ke?
Die geleng..pastu die sandar kat aku,teresak-esak die nangis.

Ape salah aku ni?
Kak Lola cakap."Die sedih dengar lagu kottt.."
Aku cakap "Eh..takkannn leeee"

Makin pelik aku tengok Fidaiy yang tibe-tibe teresak-esak menangis.

Pastu Kak Lola tanye die. "Adek,mummy tukar ye?"*sambil tukar chanel radio Erafm
Kemudian Fidaiy angguk kepala.Time tu jugak kat Erafm keluar lagu yang happy *aku pun dah lupe lagu ape.
Terus Fidaiy berhenti nangis & diam..
Aku ngan Kak Lola tergamam..

Erk...Camne die boleh feeling dengar lagu Kisah Hati pulak ni?Ke die marah kiteorang ngumpat Alyah?

Oh Fidaiy...

1 comment: