Friday, October 17, 2014

Intro : Mengembara di bumi ciptaan Nya,hanya kerana Nya

Dah lama tak update..itu ayat streotaip..

Ayat yang sebenarnye, kau dah lupakan blog ko kan?

Ade betul jugak, aku hampir lupe yang aku ade diary online ni..hihi..sorry la alam maya..nak wat camane,menghadapi dunia realiti lagi mencabar dari menghadap alam maya.

Okey,next!!!

Erm...nak bagitau yang entry ni ditaip waktu aku dalam bas dari TBS ke KLIA 2..untuk menyetelkan lagi satu sessi Pengembaraan Doraemon..tapi kali ni bukan dengan dengan Nobita, tapi kawan Doraemon, karektornye aku boleh kategorikan sebagai Sizuka,sebab die bukannye follower tegar macam Nobita.hikhik..

Takpe la, asalkan jangan kene travel dengan orang yang karekter macam Giant dah..Memang masak la aku dibuatnye..

Kali ni nak ke mana?Mungkin ade yang dah tau aku nak pegi mane,mungkin ade yang tak tau..

Kali ni aku nak jadi history junkie..tempat ni  dah ramai yang pergi sebab tempat ni merupakan  typical tourist attraction..

Satu dunia akan datang tempat ni untuk tengok salah satu 7 wonder of the world..

Iaitu Beijing..

Beijing jaaa...itu lah tempat orang macam aku mampu pergi.Nak pergi Europe tunggu aku jadi CEO ye..hikhik...

Tapi aku nak lengkapkan route journey hingga ke Chengdu..

Ye la,alang-alang beli tiket murah, baik terus shoot membelah tanah China kan..

Tapi sebelum sampai Chengdu, kami akan singgah di Xian kejap, nak tengok Terracotta Army Warrior, yang merupakan pelengkap arkeologi pada Great Wall.

Okey, malas nak cerita panjang,aku harap sepanjang journey aku di China selama 9 hari ni berjalan lancar tanpa ada masalah..

Dan yang penting, pasang niat, aku mengembara untuk melihat bumi allah yang maha luas ini hanya kerana Allah, bukannya untuk seronok semata-mata...Seandainya Dia ambil kite sewaktu mengembara, biarlah dalam keadaan kita mencari ilmu..Aminn...

P/s: nak keluar rumah baru aku perasan yang IC aku dah tak tau kemana..haisyy...macam-macam hal la..nasib baik pasport ade

Abby dan Memey kembali bergabung.Nantikan kemunculan mereka di episod akan datang!!hahaha

6 comments:

  1. semoga semua berjalan lancar ye..tak sabar nk tahu pengalaman Feeza di sana nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks all tolong doakan..akhirnye selamat pulang ke tanah air.hihi

      Delete
    2. Dh balik yek..ok2..nak baca entri China ni tapi jgn tangguh lama sangat

      IC dh jumpa lom?

      Delete
    3. Semoga hamba ini rajin menyiapkan entry China ni.hikhik

      IC dah jumpa,baru teringat sebulan sebelum tu ade pergi interview goment,IC letak dalam fail interview.*nampak sangat tak gina ic,sebulan baru perasan letak mana.kihkih

      Delete
  2. Wow...lama hilang...tau2 nak gi china pulak....
    Have a safe journey.....tak sabar nak baca pengembaraan ni pulak....tp gonna miss nobita...

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks tolong doakan..ade jugak orang rindu nobita?hahah..
      cerita nobita boleh diselitkan dalan travelog china ni..nobita mesti terlibat skali, walopun sedikit.hihihi

      Delete