Monday, July 13, 2009

Quote of the day_Know Your Genius

Everyday start your new life!!

Semalam dah berlalu.Hari ni kita masih hidup.Gunakan masa yang ada sepenuhnya.
Sebelum tido malam tadi, bace buku The Greatness Guide-Robin Sharma.Cukup le bace 1 bab setiap hari.Bace banyak2,tapi tak practice pun tak guna.So,bab yang aku bace semalam"Know Your Genius" akan dijadikan quote motivation aku untuk hari ni.


Ape yang cuba diceritakan oleh penulis dalam bab ni ialah:
Focus on any area or skill with relentless devotion to daily improvement and passion for excellence and within three to five years, you will be operating at levelof cometence (and insight) such that people call you genius.

yes!!betul tu..jika diingatkan balik,dari awal permulaan aku buat blog ni, corak penulisan aku adalah more 'dicrect point' dan gaya penulisan pun seolah caca merba.Tapi jika setiap hari masukan entry, setiap kali tu jugak buat improvement, bagi masa dalam kurang @ lebih dari 3tahun,insyaallah aku akan dilabelkan genius dalam bidang ni.ekeke..

same jugak mase mula-mula belajar autocadd dulu.mula2 buat kerja macam budak 2 tahun bace ABC. Tapi selepas setiap hari buat kerja yang same & buat improvement dalam skill & knowledge, dan diberi masa dalam tempoh 2 tahun,alhamdulillah aku dah mahir guna skill autocadd. Dan sekarang,setelah mahir,cari satu lagi ilmu baru untuk aku lebih mahir lagi.

so,ape yang dapat disimpulkan dari bab 'Know your Genius" ni ialah:-


Percayalah..kita boleh menjadi genius in anything area & skill yang kita buat sekarang jika diaplikasikan formula di atas.

Jika tidak,Lakukan Perubahan!!Tinggalkan area & skill tersebut,mulakan satu baru.Kerana 'sesuatu yang baru' itu lebih mudah untuk difahami & lebih indah untuk di'explore' dengan lebih lanjut lagi.

Sekian quote of the day pada hari ini..

No comments:

Post a Comment